Aximatras maakt gebruik van cookies om de website beter te laten functioneren. Lees meer in onze Privacy policy
0item(s)

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

  • 0item(s)

    U heeft geen producten in uw winkelwagen.

  • Product was successfully added to your shopping cart.
     

    FAQ

    Corona

    Onze maatregelen rondom het coronavirus (COVID-19)

    De ontwikkelingen rond het coronavirus houdt Aximatras/Opbergboxspring.nl nauwlettend in de gaten. Hierbij staat de gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers altijd bovenaan. Daarom volgen wij de richtlijnen vanuit het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Naar aanleiding van de nieuwe ontwikkelingen, nemen wij een aantal extra maatregelen. We informeren je hier graag over.

    Wordt mijn bestelling gewoon bezorgd op het geplande levermoment?

    Vooralsnog leveren wij de bestellingen volgens planning uit. Mocht dit wijzigen, dan brengen we je hier de dag voor levering telefonisch van op de hoogte. Door extra drukte bij ons, in de markt en bij onze leveranciers kan het zijn dat we een langere levertijd hanteren dan je van ons gewend bent. We proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen, maar hebben dit helaas niet volledig in de hand. We communiceren hierover graag duidelijk met je en hopen hierin op je begrip.

    Hoe zit het met de levertijden?

    Door extra drukte bij ons, in de markt en bij onze leveranciers kan het zijn dat we een langere levertijd hanteren dan je van ons gewend bent. We proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen, maar hebben dit helaas niet volledig in de hand. We communiceren hierover graag duidelijk met je en hopen hierin op je begrip.

    Nemen jullie extra maatregelen bij de bezorging van mijn slaapkamerartikelen?

    De veiligheid en gezondheid van jou en onze medewerkers hebben voor ons de hoogste prioriteit. Bij het leveren van jouw slaapkamerartikelen nemen we daarom een aantal extra maatregelen: We leveren jouw bestelling contactloos. Dat betekent dat onze bezorgers geen handen schudden. We vragen je om bij voorkeur vooraf te betalen of te betalen met pinpas. Laat onze bezorgers weten als je liever wilt dat jouw bestelling tot aan de voordeur wordt geleverd. Ervaar je gezondheidsklachten zoals hoesten, niezen of verkoudheid, ben je ziek of zit je in quarantaine op het moment van jouw leverafspraak? Dan vragen we je om per e-mail info@aximatras.nl of telefoon 038 - 466 94 00 of per app 0620532320 contact met ons op te nemen, zodat we een nieuwe leverafspraak voor je kunnen inplannen.

    We vragen je voor de levering jouw slaapkamer leeg en schoon te maken.

    Zorg daarnaast dat de doorgang vrij is. Denk hierbij aan de doorgang naar buiten, de gang, het trappengat en de overloop.

    Zijn onze bezorgers bezig met het monteren van jouw nieuwe slaapkamerartikelen, dan willen we je vragen 1,5 meter afstand houden.

    Bij gezondheidsklachten zoals hoesten, niezen, verkoudheid en/of koorts blijven onze bezorgers thuis.

    Wil je liever dat we op een ander moment komen leveren? Ook dan kun je ons mailen, bellen of appen en maken we graag een nieuwe afspraak voor je. Binnen 48 uur kun je een reactie van ons verwachten.

    Ik heb nog geen levervoorstel ontvangen. Wanneer kan ik deze verwachten?

    Door alle ontwikkelingen en maatregelen rond het coronavirus hebben we enige vertraging opgelopen in het plannen en uitleveren van goederen. We doen onze uiterste best om jouw bestelling zo snel mogelijk in te plannen en uit te leveren. Houd er rekening mee dat dit enige vertraging kan opleveren. Onze excuses voor het ongemak. We hopen op je begrip.

    Kan ik mijn bestelling retourneren?

    Bent u niet tevreden over uw aankoop? U kunt de producten binnen 14 dagen annuleren en terugsturen of laten ophalen.


    Herroepingsrecht

    U kunt uw besteling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annuleren. U heeft na het annuleren nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen.

    Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dan zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking moeten worden geretourneerd. Aximatras zal vervolgens het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten op uw bankrekening, mits het product in goede orde retour is ontvangen.

    I.v.m. huidige Covid-19 situatie is retourzenden van textiel (o.a. kussens, hoeslakens, dekbedden, etc.) en gebruikte producten niet mogelijk!

    Let op: is het product speciaal voor u op maat en kleur stof gemaakt? Dan kan er geen beroep worden gedaan op dit herroepingsrecht. Lees hierover meer in onze Algemene voorwaarden

    Om uw product voor retournering aan te melden, kunt u gebruik maken van het modelformulier herroepingsrecht.


    Download modelformulier herroepingsrecht


    Retourneren per post

    U kunt kleine pakketten via de post naar ons terugsturen. De kosten hiervoor zijn voor eigen rekening.

    Retourneren of ruilen in de winkel

    U kunt uw bestelling ook terugbrengen of omruilen in onze winkel in Zwolle. Hieraan zijn uiteraard geen kosten verbonden. Mits het product in goede staat verkeerd. 

    Retour laten ophalen

    Bent u niet in staat om uw product in de winkel terug te brengen of om te ruilen? Aximatras kan uw producten bij uw thuis komen ophalen. Hiervoor brengen wij €100,00 transportkosten in rekening.

    Neem contact op voordat u retourneert

    Voordat u een artikel wilt retourneren verzoeken wij u contact op te nemen met Aximatras. Bel met Aximatras via 038 - 466 94 00 of stuur een e-mail naar info@aximatras.nl

    Ik heb een service-afspraak gepland staan, gaat deze door?

    Op dit moment gaan service-afspraken alleen door bij spoedgevallen. Hieronder verstaan wij situaties waarbij jouw nachtrust in de knel komt. Is dit niet direct het geval, dan stellen wij de afspraak even uit. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om een nieuwe afspraak in te plannen. We vinden het erg vervelend, maar hopen op je begrip.

    Welke maatregelen zijn er getroffen in de winkel?

    We hebben in onze showroom de maatregelen getroffen die het RIVM voorschrijft. We hebben desinfecterende middelen in onze winkel en ook zijn er mogelijkheden getroffen om 1,5 meter afstand te bewaren. Onze medewerkers vermijden handcontact, houden gepaste afstand (1,5 meter) en wassen hun handen extra vaak en goed. Ervaar je gezondheidsklachten zoals hoesten, niezen of verkoudheid? Dan willen we je vragen jouw bezoek aan onze winkel uit te stellen. Uiteraard verwijzen we je graag door naar onze webshop, waar je ook onze hele collectie kunt bekijken. Bij gezondheidsklachten zoals hoesten, niezen of verkoudheid blijven onze medewerkers uiteraard ook thuis. Bezoek je onze winkel, dan kom je maar met één verkoopadviseur in gesprek. We vragen je om bij het afrekenen gebruik te maken van een pinpas.Je kunt rekenen op extra hygiënemaatregelen. Zo vind je in onze winkels o.a. desinfecterende handgel en maken we gebruik van hygiënesloopjes om onze testkussens.

    Is jullie winkel geopend tijdens de lockdown?

    IVM de huidige situatie rondom het Coronavirus is onze winkel geopend zonder afspraak.
    Onze showroom is te bezoeken met maximaal 4 klanten. 

    Maak  telefonisch, via de e-mail of whatsapp een afspraak.

    Onze adviseurs staan je graag te woord

    0620532320
    info@aximatras.nl
    038 - 466 94 00

    Bestellen

    Hoe kan ik een product bestellen op Aximatras.nl?

    Bestellen bij Aximatras.nl is heel eenvoudig. Volg onderstaande stappen om uw bestelling te plaatsen of neem telefonisch contact op via 038 - 466 94 00.

    Stap 1: Bestelling plaatsen

        Ga naar de productpagina van het gewenste artikel, klik indien van toepassing de gewenste maat en kleur aan en klik op de gele knop ‘In winkelwagen’.
          Via de knop ‘Winkelwagen’ rechts bovenaan de pagina vindt u het overzicht van uw gekozen artikelen en het bijbehorende totaalbedrag. Hier kunt u het aantal van de gewenste artikelen eventueel nog wijzigen of een kortingscode invullen.
            Klopt uw bestelling? Klik op de gele knop ‘Ga door naar afrekenen’.

    Stap 2: Gegevens invullen en afrekenen

      Vul uw persoonsgegevens, factuurgegevens en bezorgadres in.
        Kies de gewenste betaalmethode. U kunt kiezen uit betaling bij levering (contant of pin), betaling via een bankoverschrijving, of via één van de online betaalmogelijkheden. Meer informatie hierover vindt u op de pagina Betalen.
          Controleer uw bestelling en accepteer de Algemene Voorwaarden.
            Klik op oranje knop ‘Plaats uw bestelling’ om de bestelling af te ronden.

            Stap 3: Bevestiging

            Ter bevestiging van uw bestelling ontvangt u een bevestigingsmail. Hierin staat het overzicht van uw bestelling en onze contactgegevens. Wanneer uw bestelling klaar is voor verzending, nemen wij contact met u op voor het maken van een bezorgafspraak.

    Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

    Wilt u uw bestelling achteraf nog wijzigen? Stuur dan zo spoedig mogelijk een e-mail naar info@aximatras.nl of bel 038 - 466 94 00.

    Wat is de status van mijn bestelling?

    Na ontvangst van uw bestelling controleren wij de voorraad status. Wanneer uw bestelling op voorraad is maken wij uw bestelling gereed voor verzending. Onze afdeling transport zal telefonisch contact met u opnemen over het inplannen van een bezorgafspraak. Wanneer een artikel niet op voorraad is, zult u hierover per e-mail of telefoon geïnformeerd worden.

    Zijn de prijzen inclusief BTW?

    Alle prijzen getoond op Aximatras.nl zijn inclusief BTW.

    Kan ik zakelijk een bestelling plaatsen?

    Het is mogelijk om een zakelijke bestelling te plaatsen via Aximatras.nl. Wanneer u grotere aantallen wilt bestellen kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Stuur een e-mail naar info@aximatras.nl of bel 038 - 466 94 00.

    Betalen

    Kan ik met iDEAL betalen?

    Bij Aximatras kunt u eenvoudig uw bestelling betalen met iDeal. Selecteer de betaalwijze iDeal en kies vervolgens uw bank om de bestelling succesvol af te ronden

    Kan ik in termijnen betalen?

    Bij Aximatras kunt u uw bestellingen gespreid betalen, wij hebben gekozen voor de opties In3 en Spraypay.
    Hieronder leggen wij beide betaalopties uit.

    In3 - In 3 keer betalen met 0% rente
    Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: De enige gespreid betaalmethode zonder rente of lening en BKR registratie. Je betaalt gespreid in drie termijnen binnen 60 dagen zonder extra kosten. Zo koop je binnen je budget je favoriete product. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-. 

    Voorafgaand aan de betaling doet In3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kan je contact opnemen met In3 of kiezen voor een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over In3? Bezoek dan: www.payin3.nl.

     Hoe werkt het?

    Als je kiest voor in3 betaal je het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. Op de dag van je bestelling betaal je het eerste deel via iDeal en wordt je aankoop verzonden. 30 dagen later betaal je het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Zo hoef je geen grote uitgave in één keer te doen. Je ontvangt een mailtje zodra je een nieuwe betaling moet doen. Wel zo makkelijk!

    Kies & check:

    Kies in3 bij het afrekenen, het systeem doet een supersnelle gegevenscontrole.

    1. 1e betaling & verzending:

    Je doet direct je eerste betaling en de bestelling wordt verzonden.

    1. 2e & 3e betaling:

    Binnen 30 dagen doe je de tweede betaling en binnen 60 dagen doe je de derde betaling.


    SprayPay – Gespreid betalen

    Gespreid betalen is mogelijk vanaf een aankoopbedrag van €250 tot €3500,-.
     
    Tijdens de aanvraag kan je kiezen in hoeveel termijnen je het aankoopbedrag wil terugbetalen.
    De keuze bestaat uit: 12,18,24 of 36 maanden. Het rente percentage is afhankelijk van de looptijd maar dit varieert tussen de 11.9% en 14%.

    Om via SprayPay te kunnen betalen moet je de volgende stappen doorlopen:

    • Inkomsten / lasten toets
    • Identificatie met behulp van IDIN
    • Overeenkomst digitaal accepteren
    • Ondertekening automatische incasso

    Dit gebeurt allemaal online, zorgvuldig en uiterst efficiënt. Direct krijg je te horen of gespreid betalen mogelijk is. Als de aanvraag volledig is afgerond en door SprayPay wordt goedgekeurd wordt het eerste termijnbedrag na 30 dagen afgeschreven. 


    Problemen met iDEAL betalen?

    Heeft u zojuist een bestelling proberen te betalen via iDEAL, maar krijgt u een foutmelding? Op www.ideal-status.nl vindt u actuele informatie over iDEAL storingen.

    Is er geen storing en lukt het betalen via iDEAL niet? Neem dan even contact met ons op via 038 - 466 94 00 of selecteer een andere betaalwijze.

    Verzending

    Wie bezorgt mijn pakket?

    Bedden, Boxsprings, Matrassen

    Wanneer u een bed, boxspring, matras of ander groot artikel besteld bij Aximatras, wordt uw bestelling geleverd door Aximatras.

    Beddengoed of kleine artikelen

    Artikelen van een kleiner formaat en laag gewicht zullen door een postbedrijf bezorgd worden.

    Heeft u andere vragen over de levering? Bel met Aximatras via 038 - 466 94 00

    In welk gebied levert Aximatras?

    Aximatras bezorgd boxsprings, matrassen, bedden en accessoires door heel Nederland. 

    Niet thuis tijdens de bezorging?

    Komt de gemaakte afspraak toch niet uit? Bel met Aximatras via 038 - 466 94 00 of stuur een e-mail naar info@aximatras.nl

    om uw afspraak te wijzigen. Bent u niet thuis op het afspraakmoment, dan is Aximatras genoodzaakt om € 50,00 bezorgkosten in rekening te brengen.

    Ontvang ik een track en trace code?

    Levering door Aximatras?

    U ontvangt geen track en trace code van pakketten die bezorgd worden door Aximatras. Onze medewerkers nemen vooraf contact op over de levering.

    Levering door Postbedrijf?

    Bij pakketten die worden verzonden via reguliere postbedrijven ontvangt u een track en trace code van uw bestelling.

    Heeft u andere vragen over betaling en/of levering? Bel met Aximatras via 038 - 466 94 00 of stuur een e-mail naar info@aximatras.nl

    Garantie & Retour

    Wat zijn de verzendkosten?

    Bij bestellingen boven de €250,00 betaalt u geen verzendkosten in Nederland. 


    Verzendkosten Nederland

    Matrassen of andere grote artikelen €75,00
    Kleine artikelen lichter dan 5 kilogram €6,95

    Heeft u andere vragen over betaling en/of levering? Bel met Aximatras via 038 - 466 94 00 of stuur een e-mail naar info@aximatras.nl

    Kan ik mijn bestelling retourneren?

    Bent u niet tevreden over uw aankoop? U kunt de producten binnen 14 dagen annuleren en terugsturen of laten ophalen.


    Herroepingsrecht

    U kunt uw besteling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annuleren. U heeft na het annuleren nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen.

    Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dan zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking moeten worden geretourneerd. Aximatras zal vervolgens het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten op uw bankrekening, mits het product in goede orde retour is ontvangen.

    I.v.m. huidige Covid-19 situatie is retourzenden van textiel (o.a. kussens, hoeslakens, dekbedden, etc.) en gebruikte producten niet mogelijk!

    Let op: is het product speciaal voor u op maat en kleur stof gemaakt? Dan kan er geen beroep worden gedaan op dit herroepingsrecht. Lees hierover meer in onze Algemene voorwaarden

    Om uw product voor retournering aan te melden, kunt u gebruik maken van het modelformulier herroepingsrecht.


    Download modelformulier herroepingsrecht


    Retourneren per post

    U kunt kleine pakketten via de post naar ons terugsturen. De kosten hiervoor zijn voor eigen rekening.

    Retourneren of ruilen in de winkel

    U kunt uw bestelling ook terugbrengen of omruilen in onze winkel in Zwolle. Hieraan zijn uiteraard geen kosten verbonden. Mits het product in goede staat verkeerd. 

    Retour laten ophalen

    Bent u niet in staat om uw product in de winkel terug te brengen of om te ruilen? Aximatras kan uw producten bij uw thuis komen ophalen. Hiervoor brengen wij €100,00 transportkosten in rekening.

    Neem contact op voordat u retourneert

    Voordat u een artikel wilt retourneren verzoeken wij u contact op te nemen met Aximatras. Bel met Aximatras via 038 - 466 94 00 of stuur een e-mail naar info@aximatras.nl

    Klacht of reparatie melden?

    Heeft u een klacht over uw product? Meld uw klacht via info@aximatras.nl of bel 038 - 466 94 00. Aximatras beoordeelt uw klacht en komt met een passende oplossing. Als uw klacht aan de garantiebepalingen voldoet, zijn de reparatiekosten binnen de garantietermijn voor Aximatras. Reparaties die buiten de garantietermijn moeten worden uitgevoerd, zijn voor eigen rekening.

    Hoeveel garantie zit er op mijn aankoop?

    Garantiebewijs

    Bewaar uw factuur goed. Uw factuur is het garantiebewijs waarmee u kunt aantonen dat u het product bij Aximatras hebt gekocht.

    Wettelijke garantie

    Op alle producten van Aximatras zit de wettelijke garantie. De garantietermijn is afhankelijk van het type product en varieert van 2 tot 5 jaar.

    Heeft u vragen of de garantie van een artikel? Bel met Aximatras via 038 - 466 94 00 of stuur een e-mail naar info@aximatras.nl